Wednesday, August 26, 2009

BERIANI ARAB??



"lagi satu jam je lagi ni..", aku dan huby terkejar-kejar dan kelam kabut untuk menyediakan nasi beriani untuk berbuka puasa bersama adik dan rakan-rakannya.

"alamak, rempah terlebih pula, bau pun dah 'terlampau' mengasyikkan'. hubby tergelak apabila sibuk menuangkan rempah ramuan beriani kedalam rice cooker... ya ALLAH, sure adik tak suka ni. Inilah masakan pertama kami untuk tetamu pertama kami di bulan Ramadhan.
Nasi yang dimasak dimakan bersama dengan ayam masak kurma dan salad lemon. Dalam kelam kabut tengah potong kentang...aduhhh...jariku berdarah. Sebenarnya malu sangat nak tunjuk pada hubby jari berdarah dan sesekali cuba juga untuk menyorok jari yang berbalut tapi hubby cakap "it's ok, that's normal for new wedding couple". Alhamdulilah, hubby banyak sangat membantu dalam memasak. Senang cakap, he's better than me in cooking.
Selesai berfatur, adik dan rakan-rakanya sangat suka dengan masakan kami. Walaupun rempah yang dimasukkan terlebih tapi adik cakap, ni la rasa original NASI BERIANI ARAB. InshaALLAH, we are looking forward to cook another foods.

2 comments:

Sumayyah Mohd Idris said...

uwaa...mintt...sedapppnyaa...bila mau masak utk saya? ;)

Nurul Ashikin said...

sedap sgt~