Thursday, August 27, 2009

Kejayaan suami motivasi buatku


Air mataku menitis,menangis atas kegembiraan suami ku yang telah berjaya menamatkan pengajian Sarjana dalam bidang IT di UTP. Aku kagum dengan semangat yang ada dalam dirinya yang berusaha memperoleh kejayaan walaupun dalam hati sanubari nya sangat merindui keluarganya dan kampung halaman nya yang tidak henti dihujani peluru dan bom.


Sudah 6 tahun suamiku tidak pulang ke IRAQ dan dalam masa itu jugalah hubby tidak bertemu dengan ayahnya. Hubby sangat berharap agar dia dapat bertemu dengan ayahnya semasa hari perkahwinan kami tetapi disebabkan masalah passport yang terpaksa mengambil masa setahun, maka hanya ibu dan kakaknya yang dapat hubby jumpa. Aku tahu, hati nya menangis masakan tidak tarikh yang dipilih untuk perkahwinan kami adalah cadangan dari ayahnya.


Semasa sibuk mengemas rumah, hubby panggil aku untuk sama-sama menonton video yang diberikan oleh ayahnya. Tiba-tiba hubby menangis dan titisan air mata nya basah ke bajuku. Aku cuba menenangkan perasaannya yang gundah dan hiba itu.


"What's wrong hubby? Why are you crying?"


"I never saw my dad with his white hair. Before I left to UK, his hair was dark and he was thin...." jawab hubby.


Ya, hubby sangat-sangat merindui ayahnya. Aku terus mengambil Hp hubby dan mencari-cari nombor ayahnya tetapi dihalang oleh hubby sebab hubby tidak mahu menangis apabila bercakap dengan ayahnya. Tetapi hubby berjanji yang dia akan telefon ayahnya bila hatinya sudah kembali tenang.


Walaupun luaran hubby nampak tegas dan berjiwa kental namun batinnya seperti budak kecil yang suka merengek dan dimanja. Aku teringin untuk pergi ke kelas melihat cara mengajarnya tetapi hubby tak benarkan kerana hubby cakap aku pasti akan ketawa sebab hubby tidak seperti dirumah. Di hadapan pelajar hubby sangat serius. Hubby juga seorang yang sangat teliti dan pemikiran nya sangat kritis. Tidak hairanlah dia boleh menghabiskan pengajian sarjananya selama setahun 3 bulan. Sekarang hubby sedang mengambil PHD dan aku target hubby dapat bergelar Dr Maythem dalam masa 2 tahun, InshaALLAH. Impian hubby untuk menjadi seorang professor kerana hubby tidak mahu dirinya dipijak seperti orang lain dan dipandang hina seperti orang luar lakukan terhadap negara asalnya.


Aku kagum dan kejayaan hubby ini memberi motivasi kepada ku untuk menjadi pelajar cemerlang sepertinya. Dan tidak lupa juga untuk menjadi zaujah terbaik untuk hubby.

2 comments:

Maythem said...

Naught... Now I want to cry again!!! hahaha

Unknown said...


1 ID For 7 Games
POKER
SAKONG
BANDARQ
CAPSA SUSUN
ADUQ
BANDAR POKER
DOMINO99
Minimal Deposit 20.000
Minimal Witdraw 20.000
Dapatkan Kelebihan VipDomino
- PROSES DEPO & WD LANCAR DAN CEPAT
- ONLINE 24 JAM NONSTOP
- PELAYANAN YANG SUPER CEPAT DAN SANGAT MEMUASKAN
- KARTU NYA BAGUS2
- LEBIH MUDAH MENANG NYA
- BONUS ROLLINGAN TERBESAR
- BONUS REFFERAL TERBESAR SEUMUR HIDUP
Tunggu Apa Lagi Boss ku^^
Let's Join With Us At Domino1945.com
Untuk info lebih jelas silahkan hubungi CS kami :
- BBM : D6123C68
- Skype : Vip_Domino
- WHATSAPP : +6281226700823
- LINE : VIPDOMINO99
- No Hp : +855-8173-4523

http://ratunewsid.blogspot.com/2017/06/punya-m-bca-tapi-tidak-bisa-digunakan.html
http://ratunewsid.blogspot.com/2017/06/vipdomino99-judidomino99-domino99.html
http://ratunewsid.blogspot.com/2017/06/pecinta-kuliner-sudah-coba-kalkun-bakar.html
http://ratunewsid.blogspot.com/2017/06/demi-klaim-uang-pensiun-ibunya-ia-rela.html